Je ne parle pas francais

Ik zat m’n oude mail door te spitten, toen ik een gedichtje tegenkwam. Ik heb het ooit voor Frans moeten schrijven. In het Nederlands is het vreselijk, maar, zo viel me op, in het Frans klinkt alles beter. Ik denk dat ik dus maar Franse chansons ga schrijven. Moet ik nog wel even wat lesjes Frans gaan volgen want volgens mij klopt er geen boulle van. Maar ‘t klinkt wel mooi.

Pluie Pluie                                                     Regen regen

Dans les vitres                                              Langs de ramen

Goutes dans le fossé                                  Druppels in de sloot

Pluie sur les feuilles                                    Regen op de blaadjes

De l’arbre de notre jardin                            van de boom in onze tuin

Goutes comme l’eau                                   Druppels als het water

Ce que venir dehors la douche                  dat uit de douchekop stroomt

Pluie comme une cascade                         regen als een waterval

Plongé dans l’abîme                                    duikend in de diepte

Goutes aller sur mes joues                         Druppels langs mijn wangen

Quand je regarde dehors                           wanneer ik naar buiten kijk

J’ecris ton nom dans le vitre matté            Ik schrijf je naam op de beslagen ramen

Mais tu ne me manque pas                        Maar ik mis je niet

Tu ne me manque jamais                          Ik mis je nooit

8 thoughts on “Je ne parle pas francais

Leave a Reply

