Waarom jij niet op mijn bruiloft was

Zoals je misschien wel weet zijn op 17 december 2010 Robin en ik getrouwd. Maar ik kreeg laatst schoorvoetend van iemand de vraag waarom hij niet uitgenodigd was op mijn bruiloft. En er zullen vast een hoop vrienden rondlopen met dezelfde vraag. Dus vandaar, hier even een korte uitleg.

Trouwdag

Onze trouwdag

Toen ik zwanger was konden we kiezen: ongetrouwd blijven, dit betekende dat Robin door een administratieve procedure heen zou moeten om ‘zijn kind te erkennen’. We konden een samenlevingscontract aangaan. En als laatste optie: trouwen. Omdat alle drie de opties geld kostten en dit de mooiste optie leek, zijn wij toen getrouwd. We zijn niet voor de kerk getrouwd, alleen voor de wet. Dit hebben we gedaan met alleen onze gezinnen en de getuigen. We wilden het klein houden, sterker nog, we moesten het klein houden omdat we simpelweg gewoon weinig geld hadden. Geen groot feest, geen band, geen versieringen en zelfs geen grote witte jurk. Daarna zijn we met z’n allen uit eten geweest om er toch nog een beetje een feestje van te maken. Het was ondanks dat het niet de bruiloft was die ik ooit voor ogen had, een geweldige dag!

Toen we dit besluit maakten, maakten we gelijk ook een ander besluit: het grote feest komt nog! We willen ooit nog eens onze trouwdag dunnetjes overdoen. Hoe we dat gaan doen en wanneer, daarover hebben we geen idee. Misschien volgend jaar, misschien pas over vijf jaar. We zien het wel. En jullie horen het vanzelf wel 🙂

Dus, nu weet je dat ik je nog steeds lief vind, ondanks dat je niet op mijn trouwdag was.

One thought on “Waarom jij niet op mijn bruiloft was

  1. plus het feit dat een samenlevingscontract, of zelfs een geregistreerd partnerschap, niet dezelfde situatie opleveren als het om kinderen gaat. Daar komt nog altijd meer bij kijken. Mijn zegen hebben jullie 😀

Leave a Reply

